Home Pogosta vprašanja

Pogosto postavljena vprašanja


Kakšen je postopek za priključitev? Kaj je potrebno?

Za priključitev je potrebno operaterju predati izpolnjeno vlogo za internet in IP telefonijo ter vlogo za priključitev. Po prejeti popolni vlogi se podpiše naročniška pogodba. Tehnik predhodno pokliče naročnika za dogovor montaže. Vsi naročniki, ki pa ocenjujete, da si lahko montirate sami, lahko prevzamete material v pisarni KATV Bovške, Trg golobarskih žrtev 8. Pred tem pa je obvezno sporočiti operaterju številko mrežne kartice računalnika (MAC / fizični / physical naslov).

 

Kakšen računalnik potrebujem za uporabo kabelskega interneta?

Nobenega posebnega, čeprav so priporočljivi sodobnejši računalniki.

 

Ali je dostop do interneta pogojen s priključitvijo na kabelsko omrežje?

Da, potrebujete kabelski priključek oz. dostop do omrežja kabelske TV.

 

Kakšen je zgled napeljave, kaj vsebuje, kateri elementi so potrebni?

Na koaksialni kabel kabelske TV se dodatno namesti razdelilnik (ločilka), iz katerega se razdeli signal na TV in ločeno na kabelski modem.

 

Kolikšna je cena do končnega priključka?

Oglejte si CENIK za dostop do interneta.

 

Kaj vključuje cena dostopa do interneta ?

Cena dostopa do interneta vključuje modem, vezne elemente in montažo v prostoru računalnika.

 

Kaj je IP?

IP pomeni internet protocol; IP številka je unikatna številka, s katero se vsak računalnik ali router izkazuje v internet mreži (podobno kot se telefon s svojo klicno številko). Računalnik ali router jo mora nujno imeti za dostop do interneta.

 

Kaj je MAC ali fizični naslov?

MAC pomeni media access control, in je (običajno) unikaten naslov mrežne kartice vašega računalnika ali routerja. Mi ga potrebujemo zato, da vam lahko avtomatično dodelimo vaš IP naslov. MAC naslov je predstavljen z 12 mestnim številom oblike npr. 00:10:a3:5f:4e:12. Pred priključitvijo modema, naročnik sporoči operaterju MAC naslov, da ta omogoči vzpostavitev računalnika ali routerja z internetom.

 

Kako iz računalnika preberem MAC naslov?

- Za windows 7:

START - V spodnje okence za iskanje (search programs and files) vpišite: cmd - pritisnite ENTER - odpre se DOS okno v katerega vpišete: ipconfig /all (paziti, da je pred poševnico en presledek) - pritisnemo ENTER. Izpišejo se razni podatki, med katerimi je tudi fizični naslov (physical address) oz. MAC naslov.

- Za Windows 2000 ali XP:

START - VSI PROGRAMI (programs) - PRIPOMOČKI (accesories) - UKAZNI POZIV (comand promt) - odpre se DOS okno v katerega vpišete : ipconfig /all (paziti, da je pred poševnico en presledek) - pritisnemo ENTER. Izpišejo se razni podatki, med katerimi je tudi fizični naslov (physical address) oz. MAC naslov.

- Za starejše različice Windows

START - PROGRAMI - comand promt ali dos promt - odpre se dos okno, v katerega vpisati: winipcfg – ENTER izpišejo se razni podatki med katerimi je tudi fizični naslov (physical address) oz. MAC naslov.

Ta naslov je potrebno sporočiti (če že ni) kabelskemu operaterju. Če se ta naslov ne izpiše, pomeni da računalnik nima mrežne kartice in jo je potrebno vgraditi (v kolikor se odločite za priklop na kabelski internet, prejmete mrežno kartico v uporabo).

 

Ali dobim stalni IP?

Da. Vsak računalnik dobi svoj javni stalni IP. To pomeni, da je z interneta vedno javno dosegljiv.

 

Kakšna mrežna kartica mora biti vgrajena v računalnik?

Mrežna kartica mora biti 10/100/1000 Mbit ethernet. Na nekaterih novejših (kabelskih) sistemih je možno uporabljati USB priključek namesto mrežnega, v tem primeru mrežne kartice ne potrebujete. Vendar to možnost odsvetujemo.

 

V računalniku imam že vgrajen modem. Ali ga lahko uporabljam tudi za internet priključek preko kabla?

Ne, potrebujete modem za kabelski internet. To je povsem drug modem.

 

Ali mi ob nakupu modema garantirate njegovo delovanje oz. uporabnost dalj časa?

Modemi imajo garancijo 1 leto. V tem času vam nudimo brezplačen servis oz. nadomestilo z delujočim modemom (če je v skladu z garancijskimi pogoji).

 

Kakšna je hitrost in ali je to sigurno hitrost ki jo dosežem?

Odvisno od paketa, ki ste ga izbrali. Garantirana hitrost je le do vozlišča internet ponudnika, saj na hitrosti izven vozlišča ne more vplivati.

 

Kako lahko izmerim hitrost prenosa podatkov?

S pomočjo testa hitrosti na http://www.speedtest.net.

 

Zakaj je hitrost prenosa podatkov nižja od obljubljene?

Zagotavljamo obljubljene hitrosti le do vozlišča. Pri dostopanju do strežnikov, ki so v drugih omrežjih so hitrosti odvisne od povezave med našim omrežjem in tistim delom omrežja do kamor dostopate, ter od hitrosti in zasedenosti strežnikov do katerih dostopate.

 

Rekli ste, da imam hitrost 1024k, dosegam pa samo 128k. Zakaj mi ne dela tako hitro kot ste obljubili?

Hitrost na katero ste omejeni je 1024 kbit/s, kar je 128 kbyte/s. Razmerje med byte in bit je: 1byte = 8 bit-ov. Analogno velja za 128 kit/s = 16 kbyte/s, 256 kbit/s = 32 kbyte/s in 3072 kbit/s = 384 kbyte/s.

 

Ali imam lahko svoj strežnik?

Načeloma da, vendar v svetu ne bo viden. Videli ga bodo samo uporabniki, ki so na istem kabelskem sistemu.

 

Meni stvar ne dela....

Svetujemo vam, da najprej preberete osnovna navodila v obvestilu, ki ste jih prejeli ob priklopu na kabelski internet. Če problemov kljub pregledu navodil ne boste znali rešiti, vas prosimo, da o težavi zberete čim več podatkov (si jih zapišete, shranite) preden se s problemom obrnete na operaterja. Predvsem si zapomnite celoten potek dogodkov do pojava napake. Podatkom o napaki dodajte:

- ime in priimek naročnika oziroma podjetja

- kraj

- IP številka, oziroma MAC številka mrežne kartice ali usmerjevalnika

- tip operacijskega sistema na vašem računalniku (Windows, Linux,...)

- tip računalnika (PC, Mac, SUN...)

- datum in (okvirna) ura, ko se je problem pojavil

- telefon kamor vas lahko kontaktiramo

Opis problema pošljite po e-pošti na naslov: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it , če pa vam je to onemogočeno, nas lahko pokličete po telefonu na številko: 05 / 6775 231 (vsak delovnik med 08:00 in 15:00 uro), gsm. 041/ 664033 ali pošljete fax na številko: 05 / 6771 830.

 

Kaj pomenijo lučke na mojem modemu?

Po končani inštalaciji in povezavi zgornje tri LED lučke na modemu (Power, Cable in PC) morajo konstantno goreti. To je indikator pravilne povezave modema z virom napajanja (Power), kabelskim sistemom (Cable) in računalnikom (PC). Ob prenosu podatkov tako k ali od računalnika utripa lučka Data, ko prenosa ni je lučka ugasnjena. Lučka Test je namenjena indikaciji, ko se v modemu izvaja občasna programska nadgradnja, za delovanje samega modema.

 

Kaj je prva stvar ki jo lahko sam poizkusim če mi ne dela internet?

Modem izklopite iz elektrike in po 10 sekundah ga ponovno vklopite. Računalnik ponovno zaženite.

 

Še vedno mi ne dela. Kaj lahko še sam naredim?

Preverite ali sprejemate sliko na TV sprejemniku. Če slike ni, povprašajte še sosede. V kolikor tudi oni ne sprejemajo TV signala pomeni, da so težave s kabelskim signalom na vaši lokaciji, nasprotno pa samo pri vas.

 

Že več časa ne dobivam nove pošte na moj e-mail naslov. Kaj je narobe?

V tem primeru odprite spletno stran za spletni dostop do vaše pošte https://webmail.kabo.si kjer se prijavite s svojim uporabniškim imenom in geslom. Tu lahko preverite vaš e-pošni predal (Inbox), lahko pobrišete morebitna obsežna nezaželena sporočila. V primeru presežene diskovne kapacitete (običajno je to 100MB) prejemanje nove pošte ni mogoče!

 

Katere strežnike naj si nastavim za POP3 (incoming mail - prihajajoča pošta) in SMTP (outgoing mail - odhajajoča pošta)?

SMTP strežnik (odhajajoča pošta): mail.kabo.si

POP3 strežnik (prihajajola pošta): pop.kabo.si

 

Pošto lahko pošiljam, sprejemati pa je ne morem. Kaj je narobe?

Možnih je več vzrokov težave. Najpogostejši so:

- uporabniško ime pišete z velikimi črkami (na tipkovnici imate vklopljen Caps Lock). Uporabniško ime morate obvezno pisati z malimi črkami, geslo ravno tako (razen, če ste si ga spremenili).

- napačno nastavljen naslov poštnega strežnika. Pravi naslov POP3 strežnika je: pop.kabo.si

 

Katere so prednosti kabelskega dostopa v internet?

Prednosti so: prosta telefonska linija (hkrati lahko deskate po Internetu, telefonirate, gledate TV in poslušate radio), izredno enostaven dostop v internet, hitrost prenosa podatkov je lahko nekajkrat večja kot pri ostalih vrstah dostopa, internet je pri vas 24 ur na dan, 365 dni na leto,...

 

Pošto lahko pošiljam, ljudje pa pravijo, da je moj naslov napačen. Kaj naj storim?

V nastavitvah e-poštnega programa preverite opcije E-MAIL Address (e-poštni naslov), Reply-to address (naslov za odgovor). Pogosta napaka je napačno vpisan e-poštni naslov. V polju, kjer vpišete vaše ime in priimek pazite, da bo le to izpisano brez šumnikov, v nasprotnem primeru se lahko zgodi, da poštni strežnik sporočilo zavrne.

 

Ali lahko svojo pošto berem tudi od drugod (izven kabelskega sistema)?

Da. Možnosti sta dve:

1. Dostop prek web-a

V brskalniku vtipkate naslov https://webmail.kabo.si/ kjer se prijavite s svojim uporabniškim imenom in geslom. Tu boste našli vaša prejeta sporočila, od koder jih lahko berete, na njih odgovarjate, pošiljate nova, skratka vse, kar lahko z e-pošto običajno počnete.

2. Dostop prek klasičnega e-mail odjemalca

Kjer si ustvarite svoj račun, pri čemer pazite le na strežnik za odhajajočo pošto, ki naj bo strežnik vašega ponudnika interneta, kjer postavljate ta račun. Če npr. v službi dostopate do interneta prek SiOL-a, morate za odhajajoči poštni strežnik določiti mail.siol.net.